اصطلاحات و تکنیکهای مدیریت بازاریابی

وبلاگ myindustry به موضوعات و چالشهای مدیریتی و همچنین معرفی و تعریف اصطلاحات کلیدی در مدیریت خصوصاً مدیریت کسب و کارهای کوچک و

اصطلاحات و تکنیکهای مدیریت بازاریابی

وبلاگ myindustry به موضوعات و چالشهای مدیریتی و همچنین معرفی و تعریف اصطلاحات کلیدی در مدیریت خصوصاً مدیریت کسب و کارهای کوچک و

برای نوشتن طرح توجیهی باید چه کرد؟

در ایران معمولاً طرح توجیهی را برای پشت سر گذاشتن یکی از مراحل اداری برای دریافت مجوز (جواز تاسیس) یا دریافت وام از بانک تدوین می کنند. اما آیا واقعاً این مهمترین کاری است که یک طرح امکان سنجی (همان طرح توجیهی که برخی به اشتباه آن را طرح توجیحی هم می نویسند) انجام می دهد؟

واقعاً این طور نیست ! طرح توجیهی باید یک سند برای کسب و کار ما باشد، سندی که به ما کمک می کند تا در ادامه کسب و کار تولیدی یا خدماتی خود را هدایت و مدیریت کنیم.

بنابراین طرح توجیهی را نباید فقط برای رفع یک الزام انجام دهیم، بلکه باید برای موفقیت کسب و کار به طور واقعی و حرفه ای تدوین نماییم.


شما هم اگر در مورد تدوین طرح توجیهی نظری دارید، با ارسال نظر در بحث ما شرکت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد